we r one

we r one

Apr 16, 2013

mencari yg benar

aku bukan sesiapa untuk memilih mana yg terbaik..aku bukan sesiapa untuk tentukan siapa yg perlu ada disaat aku perlukan..biar saat aku jatuh,biar saat aku tersungkur..aku cuma berharap ada yg menghulur tgn untuk membantu.
mungkin ada yg salah mentafsir,mungkin jg ada yg salah menduga..aku mencari sahabat yg boleh dijadikan kakak,adik,saudara dan keluarga aku..yg jatuh bgn aku dia tahu,yg duka suka aku dikongsi..yg salah diperbetulkn,yg betul segera dianggap satu kemenangan.itu yg aku perlukan selama ini
ya,
setelah bertahun tahun aku kehilangan tempat mengadu,tempat berkasih syg,tempat mencurah air mata,kini aku temui pengganti..dr dulu dia berada didepan mata..yg selalu memberi kata2 nasihat dan sindiran gurauan yg membuat hati aku termakan olehnya.
dan,
aku mohon kemaafan kpd mereka yg menggangap aku bukan sahabat pada mereka..maaf...aku mencari sahabat yg sebaik mungkin,bkn yg sekadar teman saat mereka gundah,teman disaat mereka berduka..dan bila semuanya kembali seperti sediakala,aku dilindung tidak bermata..
serta,
aku berterima kasih padaNYA kerana memberi aku ruang untuk mengenali dan menyayangi sahabatku yg satu ini.yg menganggap aku sebagai adiknya,yg selalu bermatian menenangkan hati yg sedikit gelisah.terima kasih.
untuk sahabatku suzana dewi sharif..
kamu sebaik2 sahabat,sebaik baik kakak,sebaik baik penceramah,sebaik baik wajah yg dicipta olehNYA.layak aku menggelarkn kamu sebagai seorang yg berbaik budi,tidak terlalu menonjol dlm berkata2..itu yg aku cari sejak aku kehilangan dia.
i'm not perfect person,i make a lot of mistakes,but still i love those people who stay with me after knowing how i really am.tq

ps;
respect people who find time for u in their busy schedule..but love people who never look at their schedule when you need them..

No comments: