we r one

we r one

Aug 6, 2011

PAGI YG SEDIH BG MEREKA

salam dan selamat pg..pg2 nih bnyk jgk aku berjalan2 ziarah ke blog kwn2 aku..knp dalam 2,3 hari nih dorang asyik sedih jek..(termasuk la aku)ada yg bergaduh dgn fmly,ada yg bergaduh dgn cik tunang...ade yg bergaduh dgn pakwe makwe n ade yg bergaduh dgn kawan baik sendiri..AKU?..aku bersedih kerana seorang sahabat..dan mungkin lebih dari tu..kalau la kesedihan tu nt digantikn dgn kegembiraan...hurm..ntah bila kn..xpe..still waiting..

aku masih mencari2..knp manusia diuji dgn dugaan yg berat mcmnih..dan semalam aku bertemu dgn sejuta jawapan..ada yg bergaduh disebabkn mulut sendiri..terlalu teruja bercerita sampai xsedar membuka aib sendiri..ada jga yg setia pada seseorang tp dibalas dgn kecurangan dibelakang..kesedihan itu yg membuatkn hati seseorang menangis hiba..untuk mndengar namanya pun cukup terhiris..ya..mungkin seseorang itu memerlukn masa untuk merawat rawan dihati..dan aku doakn kebahagiaan mereka..

dan..semalam jg aku mendapat perkhabaran duka..ttg seseorang yg aku kenali menangis hiba kerana dipersalahkn atas kehancuran hubungan seseorang..bg aku..dia bkn bgitu..aku lebih mengenali dia..aku lebih mengetahui cerita ttg cintanya..tp knp insan lain meletakkn dinding pemisah diantara dia dan sesuatu cerita????

aku berteleku..usai solat subuh td,aku tadahkn tangan dan berdoa agar dia kuat untuk menempuhi hidupnya yg serba indah tp dipalit dgn seribu masalah yg berpunca dari sikap org lain..susah bila jadi begitu..dan ..aku jg berdoa semoga rumahtangga yg aku bina selama ni bertahan hingga akhir hayat aku..aku hnya mampu berdoa..tp takdir tuhan yg akan menentukan segalanya..

untuk seseorang,
jgn menyalahkn seseorang yg lain diatas apa yg berlaku dlm hidup anda..cukuplah menggangu dirinya..cukuplah menagih simpati lg..dan..jgn sesekali menyatakn yg  kehancuran anda itu adalah kebahagiaan kami semua..kamu salah mentafsir diri kami..kamu salah menuding jari..muhasabahlah diri kamu dan kami sentiasa mendoakn kebahagiaan kamu..bukan mendoakan kehancuran perhubungan kamu...itu yg perlu kamu tahu..

untuk seorang insan yg terlalu setia pada sang cinta..jgnlah bersedih hati..dugaan untukmu adalah satu dugaan yg pasti..insyaallah Allah akn permudahknNya andai kita selalu dekat dgnNYA..senyumlh selalu kerana senyumanmu dan titipan cintamu selalu memberi inspirasi kepada sahabat2 yg lain untuk terus setia pada yg satu..

dan..
jgn sesekali menyalahkn takdir..Allah th apa yg dilakukanNYA..


hanan ardiena391

No comments: